Nog maar een maandje in León! - Reisverslag uit León, Nicaragua van Jolien Brink - WaarBenJij.nu Nog maar een maandje in León! - Reisverslag uit León, Nicaragua van Jolien Brink - WaarBenJij.nu

Nog maar een maandje in León!

Blijf op de hoogte en volg Jolien

16 November 2012 | Nicaragua, León

Kun jij het geloven? Ik niet namelijk!
Ik ben nog maar een maand in León, morgen over een maand lig ik op Corn Island!
Jeetje, wat raar.
Ik denk dat ik heel lang naar het moment heb uitgekeken dat het nog maar zo kort is, en nu het zo ver is weet ik niet goed meer hoe ik me moet voelen!
Ik ben zo ontzettend blij dat ik iedereen bijna weer ga zien, maar het voelt hier nu ook als een soort thuis..
Yolanda is zo lief voor me! Ze vraagt me elke keer of ik me wel goed voel omdat iedereen in huis ziek was en ze is bijna net zo bezorgd als mama thuis!
Volgens mij wacht ze me zelfs op als ik een avond weg ga, want af en toe krijg ik de deur vaak niet goed open en dan ineens staat ze in de deur opening.
Zo lief!
En als mama dat doet denk ik "niet zo bezorgd zijn, ik ben volwassen hoor!" haha... nee ik vind het gewoon lief dat ze zo veel om me geeft terwijl ik niet eens echt haar dochter ben..
Ik heb toevallig een bloemen winkel gevonden heel dicht in de buurt van mijn huis dus ik kan een mooie bos voor haar uitzoeken over een maand!
Gelukkig ook heel dichtbij, want anders zouden de bloemen al dood zijn voor ik thuis aankwam..
Want ja, het is nog steeds enorm warm!
Wat ik trouwens wel merk is dat het eten steeds viezer word, laatst kreeg ik half rauw vlees en ik kon het niet eens doorbijten.
Gadverdamme.
Maar goed, nog heeeeeel even en dat zit ik lekker aan het kerstdiner in van der Valk!
Heb trouwens een super leuk jurkje gevonden voor mijn grote comeback, dus ik hoop dat het goed komt om kleren vanuit Nicaragua voor Nederland te bestellen.. Lijkt me wel toch?
Ik ben nu dus met Natalie aan het chatten en ik mis haar echt heel erg!
Net als Samantha en Annette...
Het is altijd zo gezellig met hun, nu ik ze niet om me heen heb merk ik pas hoe belangrijk ze eigenlijk voor me zijn..
Ook de dag voordat ik weg ging, toen hebben we de hele middag op een bank gelegen in de van der Veen en dat was zo leuk.. en we deden niet eens wat.. gewoon op de bank liggen!
Dat mis ik wel echt heel erg hoor..
Want de groep is echt super gezellig, helemaal niks mis mee, maar er is niemand die ook maar een beetje op één van hun lijkt!

Ik zal maar eens over mijn week gaan vertellen denk ik!
Maandag was een beetje een k*t dag (speciaal voor oma een sterretje omdat ik weet hoe vreselijk ze dat woord vind) omdat ik echt even een down moment had.
Hij zat er al een hele poos aan te komen en toen ineens op maandag middag; BOEM daar was ie.
Ik kon niet stoppen met huilen terwijl ik mama wakker belde zonder een echt goede reden, die van mij schrok omdat het al avond was in NL.
Dus toen heb ik een half uur met haar gebeld, sorry mama's werk voor de telefoonkosten, en daarna kalmeerde ik eindelijk een beetje.
Dinsdag was een betere dag, want toen had ik mijn tussenevaluatie!
En die was me positief, niet normaal. Zo veel goede dingen over mezelf heb ik nog nooit gehoord op een stage..
En toen 's avonds hadden we ook nog eens de eerste Salsa les wat ook super leuk was.
De rest van de week is er eigenlijk niks gebeurd..
Tot half 10 is er wat te doen op stage maar de rest van de dag is eigenlijk wachten tot dat het 2 uur is en ik naar huis kan..
Best jammer is dat!

Oja! Afgelopen zondag, bijna een week geleden gingen we naar het kratermeer.
Kon niemand me waarschuwen dat het een enorme klim zou worden?
Inclusief paardenstront dat je moet ontwijken?
Maar goed, het uitzicht was het waard hoor!
Super mooi.. het water was helaas niet zo heerlijk schoon dus erg veel heb ik niet gezwommen..
Oh en afgelopen zaterdag ben ik met een paar meiden naar de bios geweest hier, naar Salvages ofzo.
Wat een vreemde film!
De films zijn gelukkig engels gesproken met spaanse ondertiteling dus dat is wel handig.
Trouwens wat echt super irritant is hier is dat ik de douche moet delen.
Want zoals nu, ik moet echt heeeeeel nodig plassen, nu kan ik er niet in want de student besloot dat ze even de douche wou dweilen.
Niet overleggen of zo maar gewoon doen.
Of ze houd de douche echt een uur bezet zonder hem te gebruiken!
Ja, die Nederlandse luxe en warme douche mis ik ook enorm.
Wat blijft het vreselijk zo'n koude douche, hoe warm het hier ook is.

Ik denk dat ik er maar eens een eind aan ga breien..
Het word tijd dat ik eens wat vaker voor school bezig ga en misschien moet ik dat nu maar vast eens gaan doen!
Tot heeeeeel snel.
Woehoe!
Liefs en xxxxxjes.
Jolien!!

  • 16 November 2012 - 22:49

    Annette:

    Nog even volhouden meid, wij missen jou ook!
    Tot snel!!! <3
    xxxx

  • 17 November 2012 - 10:46

    Mamsie:

    Ja ik schrok idd van je telefoontje om 23.30 uur ....., maar ben blij dat je gebeld hebt! Dus geen sorry! En mijn werk stuurt me wel een rekening mocht het te extreem zijn (ik betaal voor prive gebruik, dus zal geen probleem zijn, geen zorgen). En het moest er een keer van komen toch een lekkere dip. Was ook niet vreemd na de heftige dingen die je die week daarvoor hebt meegemaakt. Dus helemaal niets mis mee. Geef Yolanda inderdaad maar een mooi bos bloemen, fijn dat ze zo goed voor je zorgt.
    Liefs mam.

  • 17 November 2012 - 22:28

    Iris :

    Nog even genieten van het heerlijke Nicaragua en je lieve Nica moeder, en dan al bijna tijd om weer naar huis te gaan.. Dus nu nog even: Spaans blijven oefenen en salsa leren en in het weekend showen wat je kunt!! :)

  • 20 November 2012 - 17:40

    Oma Ina:

    wat bedoel je met k....woord?Kut zeker,ja ik ben niet dom hoor,ik kan heus wel tegen zulke woorden!
    Tot de volgende mail!,LIEFS OMA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

Actief sinds 02 Juli 2012
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 10566

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2012 - 22 December 2012

Nicaragua; een droom die waarheid word!

Landen bezocht: