De laatste maand is aangebroken. - Reisverslag uit León, Nicaragua van Jolien Brink - WaarBenJij.nu De laatste maand is aangebroken. - Reisverslag uit León, Nicaragua van Jolien Brink - WaarBenJij.nu

De laatste maand is aangebroken.

Blijf op de hoogte en volg Jolien

23 November 2012 | Nicaragua, León

Goedemiddag dames en heren.
Alles goed?
Met mij gaat het top!
De laatste maand is aangebroken, over precies een maand ben ik ondertussen al thuis.
Dat begint toch steeds een fijner idee te worden moet ik eerlijk toegeven.. Maar eigenlijk wil ik hier ook nog lang niet weg...
Nou ja, ik wil weg maar dan wel met de voorwaarde dat ik hier ooit nog weer een keer terug kom.
Misschien over een jaar, misschien over vijf jaar en anders over 10 jaar maar ik wil sowieso nog een keer terug.
En dan neem ik papa en mama mee, want dan kunnen ze zien hoe ik 4 maanden geleefd heb.
Dat lijkt me nou echt leuk om te doen, niet alleen papa en mama, maar iedereen die het wil laten zien hoe ik hier leef!
Misschien kunnen jullie even een dagje overkomen of zo? haha!
Trouwens, vandaag is eindelijk het pakketje van Oma aangekomen!!
Ik ben er serieus super blij mee, ze heeft er eten voor alle arme kinderen van Nicaragua in gestopt volgens mij maar dan heb ik in ieder geval genoeg voor de laatste maand, haha!
Grapje hoor, Oma. super lief!!
Vooral dat kleine extra dingetje die je erin gestopt hebt, ik ga lekker niet zeggen wat. Dat is ons geheim, maar het brengt me voor altijd geluk. Dat weet ik zeker.
Zijn jullie nieuwsgierig?
Ja hé? Ik zeg het lekker nieeeet!
Okee, maar goed. Laat ik eens wat nuttigs vertellen.. bijvoorbeeld over afgelopen week.
Ik had een beetje een vreemde week eigenlijk, maar twee hele dagen stage en een halve dag stage..
Maandag was gewoon een normale dag, maar Dinsdag moesten we ons visum voor de laatste maand aan vragen..
Je wil niet weten hoe zo'n gedoe het is om dat papiertje te krijgen..
Hele lijsten invullen, waar je al een kwartier op wacht om ze uberhaupt te krijgen, dan moet je ze weer inleveren wat ook weer even duurt.
Dan gaan ze een uur lang van alles zitten doen in dat hok en dan krijg je het briefje weer mee.
Nou dat lijkt nu dus wel mee te vallen.. Maar beeld je even in dat je op de grond zit te wachten van een hok zo groot als een overloop ongeveer, die vol zit met mensen en dat het ook nog eens 35 graden is buiten.
Geen airco of wat dan ook. Nou geloof me, dat is geen pretje.
Maar goed, het is gelukt en ik mag nog een maandje blijven.
Joepie!!
Woensdag gingen we naar Los Ositos, de kinderopvang voor de kinderen die eigenlijk echt helemaal niks hebben. Was wel sneu om te zien!
Doordat de ouders van een meisje uit de groep hier drie weken waren hebben ze nu eindelijk veel speelgoed, maar het schijnt dat de kinderen eerst de hele dag met 2 blaadjes op een papier speelden..
Daarna ben ik nog even naar stage geweest.
Donderdag gingen we naar Las Tias, dat is een soort jeugdopvang.. Kinderen die na school op straat zouden gaan handen en herrie schoppen gaan daarheen zodat ze toch een goede toekomst hebben zeg maar..
Zag er stukken mooier uit dan ik had verwacht!
En toen in de avond zijn we naar de nieuwste Twilight geweest!
Jaja, die hebben ze hier ook.
Was super leuk! Lag lekker om kwart voor 12 's nachts in mijn bed en ik moest vanmorgen weer om 6 uur op..
Het is nu kwart over 3 en ik begin me nu een beetje moe te voelen dus dat heb ik nog aardig goed gedaan, of niet dan?
Ga vanavond uit met Welmoed, meisje uit de groep, dus misschien dat ik zo even een dutje ga doen, dan ben ik weer lekker fris en fruitig vanavond!
En morgen ook, aangezien ik toch niet kan uitslapen hier..
Morgen gaan we uit eten met de groep, omdat Welmoed en Elsemieke jarig geweest zijn en zondag gaan we lekker naar het zwembad..
Nou ja, ik ga bruin worden want ik hoef maar naar het zwembad te kijken of ik heb al oorontsteking.. Daar heb ik niet zo veel zin in moet ik eerlijk zeggen..
En ik ga zo bruin als mijn moedervlekken weer thuis komen dus ik moet even flink zonnen.
Tja, dan zit er alweer een week op!
Het gaat zo snel dat ik het serieus niet bij kan houden, echt niet normaal vreemd.
Nog maar 15 dagen stage, een week Corn Island en dan zit de reis waar ik sinds februari naar uitgekeken heb er alweer op.
Ik denk dat ik pas het gevoel krijg van "Shit, ik heb het gewoon echt gedaan" als ik straks op schiphol sta en iedereen weer zie.
Want op dit moment realiseer ik het me echt niet!
Trouwens, de muggen willen me nog wel even extra pesten de laatste weken geloof ik. Ik heb twee maanden zonder muggenbulten rond gelopen maar nu zit ik er 10 keer zo erg onder als eerst.
Niet normaal! Ik word af en toe echt helemaal gek van de jeuk.
Handig hoor, zo'n klamboe, en muggenspree en deet en een lange pyjama broek. Werkt allemaal top!
Ach, ik heb gewoon lekker bloed en dat is ook een compliment, of niet dan?
Nou, ik ga er maar eens mee stoppen.
Straks even een dutje doen en "lekker" douchen.
Bah, die verschrikkelijke koude douche!!!
Ik kan er echt niet aan wennen.
Ik heb het serieus ijskoud als ik er onderweg kom..
Tot heel snel! Echt heel snel..
Heel veel liefs.
xxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

Actief sinds 02 Juli 2012
Verslag gelezen: 1946
Totaal aantal bezoekers 10561

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2012 - 22 December 2012

Nicaragua; een droom die waarheid word!

Landen bezocht: