Kan de tijd even stoppen met vliegen? - Reisverslag uit León, Nicaragua van Jolien Brink - WaarBenJij.nu Kan de tijd even stoppen met vliegen? - Reisverslag uit León, Nicaragua van Jolien Brink - WaarBenJij.nu

Kan de tijd even stoppen met vliegen?

Blijf op de hoogte en volg Jolien

02 November 2012 | Nicaragua, León

Goeiedag allemaal!
Alles goed?
Hier is het vandaag dodendag dus ik heb een dagje eerder weekend, lekker hoor!
Op dodendag schijnt het zo te zijn dat de familie naast het graf van de overleden familie gaat zitten eten, de hele dag...
Tja, op die manier kan het ook..
In plaats van een bloemetje erheen brengen hele maaltijden naar binnen werken.
Over maaltijden gesproken, ik kreeg gisteren de vreselijke soep met rijst en bladeren weer en het bord met dingen waarvan ik niet weet wat het zijn.
Dus ik heb het heel aso weer terug gezet op het aanrecht.
Krijg ik de avond als avondeten het bord weer opgewarmd dat ik terug gezet heb!
Bah. Geen avondeten dus.
Maar, daarom eet ik nu "golden" oreo's en ik drink pepsi light.
Past niet bij mijn gezondheid obsessie om dat om 10 uur 's ochtends al te doen, maar geloof me; ik had het even nodig!
Mijn laptop werkte trouwens sinds vorige week zondag niet en toen was ik echt compleet in de stress, dus ik naar het internetcafé met mama skypen wat ik moest doen, zit er een jongen naast me die ik al een paar keer tegen kwam met uit gaan.
Centenbakkie noemt iedereen hem omdat zijn onderkin zo naar voren steekt dat je er geld in kan gooien, haha!
Maar goed, hij zat dus naast me en hij is op zich wel aardig maar ook een beetje irritant.
Zag hij dat ik aan het skypen was, gaat hij zitten flirten met mama!
Ik zeg "Hallo, ze is getrouwd hoor!" zegt hij "Boeiend, ze is hot!" komt Anouk voorbij, ziet hij haar ook wel zitten!
Nou, het is een aardige jongen af en toe, maar hij blijft van mijn familie af!
Beetje gaan zitten flirten met mijn moeder die 30 jaar ouder is EN getrouwd is. Wat een sukkel.
Ik bedoel, ik weet dat ik een knappe moeder en zusje heb, maar dat gaat me een beetje te ver.
Maar goed, ik was aan het vertellen over mijn laptop.
Die heeft twee dagen opstartherstel of zo gedaan en nu doet hij het weer redelijk, heeeeeel langzaam dus geduld moet ik wel hebben maar hij werkt weer..

Stage was deze week weer gewoon zoals altijd.
Niet veel te doen, maar wel weer enorm snel voorbij!
Ik heb een beetje geholpen bij medicijnen en nog weer een infuus geprikt, weer bij een jongetje van 2 jaar ongeveer.
Helaas weer niet in de ader, maar het ging wel al beter!
Heb ook nog tips gekregen over hoe het helemaal goed kan gaan dus het is nu wachten op weer een kans om een infuus te prikken.
Donderdag, gisteren dus, hebben we even twee uur meegelopen op een afdeling voor moeders die nog moeten bevallen omdat we hier veel handelingen voor school zouden kunnen doen.
Mooi niet dus, er gebeurde niks dus om 10 uur zijn we terug gegaan naar onze eigen afdeling.
En ik moet zeggen, toen ik de afdeling op liep kreeg ik het gevoel van "zo, ik ben er weer" weet je wel? Ik voel me helemaal thuis op de afdeling ook al doen we niet veel de hele dag!
Vanaf maandag mogen we twee weken meelopen op de Intensive Care voor volwassenen, Voor school om handelingen te kunnen doen...
Echt super leuk vind ik dat, die afdeling heeft me eigenlijk ook altijd wel aangesproken. "Intensive" afdelingen vind ik allemaal wel leuk!
Nu ik in het ziekenhuis stage loop ga ik steeds meer nadenken over welke afdeling ik zou willen..
Ik heb nog steeds Neonatologie boven aan mijn lijstje staan, maar kinderen vind ik ook heel leuk en misschien iets van oncologie ook wel!
Met kanker en zo..
Misschien moet ik maar heel veel specialisaties gaan doen, zodat ik overal kan werken!
Want mezelf kennende wil ik altijd wat anders..
Net als met mijn haar, dat ga ik hier in een van de laatste weken knippen maar ik zit nu elke week wat anders te bedenken.
Heel wat anders natuurlijk, maar ik denk dat ik iemand ben die elk half jaar wat anders wil.. Vraag me af of dat überhaupt kan in een ziekenhuis..
Maar dat zullen we gaan beleven, hier kan het wel maar hier kan alles natuurlijk.. vergeet dat niet.

Verder heb ik deze week niet veel gedaan..
Dinsdag ben ik met Welmoed, een meisje uit de groep, naar een honkbal wedstrijd geweest en dat was wel heel leuk om een keer te zien!
Ik vind honkbal echt een leuke sport.
Het was León tegen Nicaragua en ik heb geen flauw idee wie er voor stond, maar het werd halverwege afgelast om de regen dus ik denk ook niet dat het wat uitmaakt.
Toen ging ik nog even bij Welmoed thuis zitten, bleek dat haar schoonbroer zeg maar, Kinderarts is in Heodra en dat ik hem heel vaak zie!
Vond ik best wel grappig eigenlijk.

Tja, en nu is het alweer vrijdag en is er weer een week voorbij gegaan zonder dat alles echt tijd heeft om door te dringen.
Ik vind het fijn dat de tijd snel gaat omdat ik iedereen echt heel erg mis, maar echt, de helft van de dingen die ik doe realiseer ik me niet eens omdat de tijd zo enorm snel gaat.

Oja, nog wel iets leuks!
Mijn familie heeft ineens een kat, hebben ze even gekocht of zo.
Een hele kleine rooie en hij, of zij, is zoooo lief!
Jammer dat papa allergisch is anders had ik hem in mijn koffer gestopt en meegenomen.
Had ik ook gelijk een kadootje voor een van de oma's!
Want voor papa, mama, anouk en marcel heb ik al wat maar voor de oma's kan ik het niet zo best bedenken..
Eigenlijk was dat het verslag voor deze week alweer..
Ik ga nog maar even voor school bezig vandaag en de beschrijvingen van alle excursies lezen, want we willen er nog één kgaan doen met de groep!
Maar dan moet ik eens even gaan opzoeken welke mijn voorkeur heeft, ik denk dat ik voor één ga kiezen waar je naar watervallen kan want dat vind ik zo mooi om te zien!
Ooit in mijn leven wil ik een keer naar Niagara Falls.
Lijkt me zo gaaf!

Ik denk dat ik dan maar weer eens ga stoppen.. Heb nog leuke foto's van de overstroomde straten na de honkbal wedstrijd en van het lieve katje hier in huis waar ik helemaal verliefd op ben dus die ga ik maar even proberen erbij up te loaden..
Het is alweer november trouwens!
Voelt hier helemaal niet zo omdat het nog steeds zo ontzettend warm is, af en toe verlang ik wel een beetje naar dat herfst en winter gevoel want het is altijd zo gezellig.
Tot over een maand en drie weken!
Klinkt kort hé? Als ik het zo zeg.
Heel veel liefs. xxxxxxx

• 02 November 2012 - 18:06

Manon:

Wat een schattig katje!
    mare jij hebt toch wel een beetje herfst, overstroomde straten ;)
    hebben we hier nog niet gehad! haha
    nog even en je bent weer in nederland, gaat sneller dan dat je denkt!

xxx

• 04 November 2012 - 16:15

Oma Ina:

ik heb je wel al gesproken met skype,maar wil toch even reageren.
    lekker weertje daar zeg,en wat die poes betreft,goed dat je hem niet
    mee kan nemen want ik wil geen kat!
    liefs ,oma

• 09 November 2012 - 20:07

Adri:

Zo, ik heb eens even wat berichtjes gelezen van je.
    Het bevalt goed dacht ik zo.
    Dat je bijv. Al infusen mag prikken, ed. Gaaf hoor.
    Ik hoop voor je dat je nog een paar mooie weken hebt, enne de herfst mis je niet hoor.
    Er is niks aan met wind en regen. Morgen Sint Maarten lopen. Brrrrrrrr koud!
    Groet van nr. 6