Nog 58 dagen, 1369 uren, 82125 minuten of .. - Reisverslag uit León, Nicaragua van Jolien Brink - WaarBenJij.nu Nog 58 dagen, 1369 uren, 82125 minuten of .. - Reisverslag uit León, Nicaragua van Jolien Brink - WaarBenJij.nu

Nog 58 dagen, 1369 uren, 82125 minuten of ..

Blijf op de hoogte en volg Jolien

25 Oktober 2012 | Nicaragua, León

Hola!
Como estas?
Ik heb het heel erg warm!
En dat komt doordat ik net mijn kleren met de hand heb gewassen.
De wasmachine was kapot en ik heb het dus extreem onderschat, ik dacht dat ik mijn kleren wel even met de hand kon wassen.
Yolanda zei dat ik de schoonmaakster ook 30 cordoba kon geven of zo, maar ik was zo eigenwijs om te zeggen dat ik het zelf wel kon.
Nou dat heb ik geweten hoor!
Ik deed het ten eerste al fout, wist ik veel dat je een bak moest met water MET wasmiddel en een bak water ZONDER wasmiddel.
De schoonmaakster heeft me even uitgelachen maar toen geholpen dus nu hoop ik dat ik het goed heb gedaan..
We zullen het morgen gaan beleven want ik denk dat mijn kleren dan eindelijk eens droog zijn!
Mijn handen doen nu wel enorm pijn dus ik hoop dat ik een beetje een lang verslag kan schrijven zonder dat mijn vingers eraf vallen.

Eigenlijk heb ik de hele week niet veel beleefd, elke dag stage en dan 's middags naar ViaVia, intervisie, de supermarkt of gewoon thuis lekker Greys Anatomy kijken vanaf seizoen 1.
Ze verkopen weer Pepsi Light bij de supermarkt dus ik ben helemaal gelukkig, ze verkopen overal alleen maar gewone cola en dat is vies dus ik ben heel blij dat de supermarkt weer light heeft want die was een tijdje niet meer te koop!
Ik ben trouwens ook verslaafd aan een soort van aadrbeien drinken, zijn een soort van zakjes ranja poeder en dat doe je in je fles water en dan schudden en dan is het lekkeeeeer!
Heb drie en een halve fles op mijn kamer staan.
Oeps.
Maar goed.
Woensdag was de enige hele vette dag deze week!
Toen mochten we namelijk een dagje meelopen op de operatie afdeling.
We hebben echt iets van vijf verschillende dingen gezien;
- Spataderen verwijderen
- Borstvergroting, wat er echt ontzettend onnatuurlijk uit zag. Belachelijk lelijk!
- Een gezwel uit de onderbuik weghalen
- Iets uit de keelholte zuigen, geen idee wat het was maar het was best bloederig
- Huidtransplantatie op een brandwond.
Dat laatste was echt zo vreselijk vies maar zo gaaf!
Gingen ze met een soort elektrische kaasschaaf huid van de bovenbenen afhalen en toen gingen ze dat vast hechten op de bovenarm, die helemaal verbrand (of zo iets, er was in ieder geval niks van over) was!
We hebben er zelfs foto's van, dus wie durft kijk maar eens bij mijn foto's straks.
Niet mijn schuld als je er niet tegen kan, ik heb gewaarschuwd!
En toen was die dag ook alweer om.
Het gaat zo vreselijk snel, ik heb helemaal niet het gevoel dat het vrijdag is omdat de dagen zo snel voorbij zijn.
Ook al duren de stage dagen soms heel lang doordat we niet veel kunnen doen...
Vandaag hebben Anne en ik de behandelkamer, zie foto's, schoongemaakt en mooier gemaakt.
En daardoor had ik ook al zere handen, en nu doen ze nog meer pijn doordat ik mijn kleren heb gewassen!
Ik stel me dus serieus niet aan deze keer, ze doen echt pijn joh!
Maar goed.
Meer heb ik dus eigenlijk niet te vertellen.

Oh ja, Oma Ina heeft een pakketje op de post gedaan en dat vind ik heel erg leuk!
Vooral hoe nieuwsgierig ik nu ga zijn om wat er allemaal in zit..
En of hij nog aankomt voor ik weer naar huis ga, want dat is nog maar acht weken en het schijnt dat het wel eens zes weken duurt.
Over zeven weken ben ik niet meer in León dus het zou net moeten passen als dat echt zo is maar ik heb natuurlijk liever dat het net als het pakketje van papa en mama iets meer dan twee weken duurt.
Ligt waarschijnlijk aan de Via Via, want het schijnt dat zij ze zelf op haalt uit Managua en als je ze ergens anders heen stuurt moet je wachten tot er een keertje een postbode is die zin heeft om naar León te komen.
Dus op zich heb ik er vertrouwen in dat ik het pakketje over ongeveer twee en een halve week heb, zou leuk zijn!

Verder zat ik eraan te denken om binnenkort maar eens cadeautjes te kopen voor Papa en Mama, Anouk, Marcel en de Oma's.
Sorry, ik bedoel het niet persoonlijk als je naam er niet tussen staat maar ik kan niet bezig blijven!
Ik heb al ideeën ik moet ze alleen nog uitvoeren, zeg maar.
Behalve voor Mars weet ik echt niet wat ik mee moet nemen, moeilijk is dat zeg, als een land geen landelijk voetbalteam heeft!
Anders wist ik het wel, Nicaraguaans voetbalshirt, maar die bestaan dus helemaal niet.. Balen..
Maar maak je niet druk Mars, ik bedenk wel wat leuk voor je.
Ik lees namelijk net twee seconden geleden in mijn horoscoop dat ik goede ideeën heb en razendsnel verbanden kan leggen morgen dus dan kom ik vast met een briljant idee!

Ik ben trouwens ook over mijn twee dip heen denk ik!
Had ik verteld toch? Dat ze ongeveer halverwege nog een dip voorspelden voordat we weg gingen?
Ik kan jullie vertellen dat ik die dus inderdaad gehad heb maar dat ik me nu weer helemaal prima voel.
Natuurlijk kijk ik er steeds meer naar uit om naar huis te gaan, maar hoe dichter bij dat komt, hoe meer ik me realiseer dat ik het hier ook heel erg ga missen.
Dus thuis komt vast die derde dip.
Ik vond het ontzettend belachelijk om te horen toen ze daarover vertelden, maar het schijnt dus dat je weer in een cultuurschok terechtkomt als je dan weer in Nederland bent.
Nou, cultuurschok zal wel meevallen maar ik denk dat ik Nicaragua inderdaad wel even ga missen!

Dan ga ik nu maar eens proberen om wat foto's van het ziekenhuis erbij te zetten en die heerlijke operatie foto!
Oh, wat was dat vet.
Ik heb het toen ik daar stond even overwogen om chirurg te worden zoals in Greys maar ik denk niet dat ik dat ga doen..
Dat komt me dan denk ik toch iets te dicht bij!
Dan moet ik zelf huid van iemands been gaan schaven, dat vind ik dan weer iets minder leuk dan ernaar kijken..

Ik zie jullie over 58 dagen, 1369 uren, 82125 minuten of 4927463 seconden weer!
Mam, als je nou de seconden gaat aftellen ben je nog even bezig en dan is het zo voorbij!
Zoals je ziet, tot snel.
Heel veel liefs. xxxxxxx

  • 27 Oktober 2012 - 02:05

    Mammie:

    Kan niet wachten om je weer in mijn armen te sluiten! xxx
    Je verhaal was weer prachtig om te lezen. Die arme jongen met zijn afgestroopte been ....

  • 27 Oktober 2012 - 02:05

    Mammie:

    Kan niet wachten om je weer in mijn armen te sluiten! xxx
    Je verhaal was weer prachtig om te lezen. Die arme jongen met zijn afgestroopte been ....

  • 28 Oktober 2012 - 10:52

    Oma Ina:

    Gatsederrie wat een akelige foto,maar wel weer heel interessant voor jou.
    Ik heb alweer een paar duizend seconden afgeteld voor je terugkomst,en blijf ermee doorgaan!
    Ja,ik ben er gek he!
    Super verhaal trouwens,zoals altijd.
    liefs.oma INA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

Actief sinds 02 Juli 2012
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 10570

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2012 - 22 December 2012

Nicaragua; een droom die waarheid word!

Landen bezocht: