Eerste weekje kinderafdeling. - Reisverslag uit León, Nicaragua van Jolien Brink - WaarBenJij.nu Eerste weekje kinderafdeling. - Reisverslag uit León, Nicaragua van Jolien Brink - WaarBenJij.nu

Eerste weekje kinderafdeling.

Blijf op de hoogte en volg Jolien

18 Oktober 2012 | Nicaragua, León

Hallo lieve mensen,

de week zit er alweer bijna op.
de eerste "echte" stage week dus ook!
tijd om jullie maar eens te vertellen hoe dat gegaan is.
maandag, een beetje gespannen, liep ik met Anne naar de vierde verdieping, uitgeput kwamen we boven.
al die trappen om zeven uur 's ochtends is goed voor je, maar ook weer niet.
buiten adem (okee viel best mee maar dat klinkt mooi voor het verhaal) liepen we de afdeling op, we begonnen gelijk met de overdracht.
dit houdt in; we lopen langs alle kinderen, de verpleegkundigen schrijven de namen van het kind op en lopen dan weer verder.
daarna ging iedereen nog even uitgebreid staan ontbijten dus wij wachtten een beetje af wat er zou gaan gebeuren.
Uiteindelijk de hele dag met een vrouwtje mee gelopen die een kop kleiner is dan ik!
Dat is wel leuk hier hoor, iedereen is kleiner of ongeveer even groot als ik en dat maak ik niet vaak mee in Nederland.. Ik pas er mooi tussen hier!
Maar goed, veel gezien ook al mochten we zelf nog niet veel doen.
Dit was dinsdag ook zo, maar toen kwamen er twee Nicaraguaanse (enorme) dames binnen die ook nog studeren, mogen die ineens van alles al doen!
Ze waren er nog maar een dag en wij al drie dagen..
Vonden we niet zo leuk, dus wij gisteren Iris bellen wat we eraan konden doen.
Iris zei; praat even met de hoofdverpleegkundige die beneden zit.
Dus wij daar heen en het probleem uit leggen, wonderbaarlijk genoeg snapte ze mijn bij elkaar geraapte Spaanse verhaaltje en zei dat ze er wat aan zou doen.
Anne gelijk helemaal blij, maar ik moest het nog even zien gebeuren allemaal.
Komen we boven, na al die trappen weer helemaal uitgeput, aan op de afdeling, komt de hoofdverpleegkundige van de kinderafdeling ons even vrolijk vertellen dat we donderdag (vandaag) met zijn tweeën een afdeilng gingen runnen.
tja, krijg je ervan hé!
helaas hadden wij niet bedacht dat er geen tussenstap zou zitten tussen niks doen en alles doen... misschien iets doen met begeleiding?
maar daar doen ze hier dus niet aan!
Het viel enorm mee vandaag, we hebben iets meer kunnen doen maar nog steeds best veel stil gezeten.
Ik heb een beetje het vermoeden dat het iets is waar we aan moeten gaan wennen.
Nog een dagje en dan lekker weekend! dan zit de eerste, of derde, week er alweer op.
Is maar net hoe je het bekijkt.. als je de twee meeloop weken meetelt hebben we er alweer drie gehad!
Nog acht te gaan.. en dan lekker naar Corn Island!!

Zaterdag is Suzanna (mijn zusje hier) jarig en word dan drie jaar en Eduardo heeft zijn communie van de kerk.
Ik had moest natuurlijk ook even een cadeautje kopen voor ze, dus ik naar de "stad" vandaag.
Voor Suzanna twee barbiepoppen gekocht en voor Eduardo zo'n stuiterende voetbal.
Kom ik thuis, zie ik precies dezelfde voetbal verstopt liggen in de speelgoedkist!
Balen.. wel een andere kleur.. maar goed, dan maar even dom spelen en roepen "oh wat stom dat wist ik niet" als ze zeggen dat hij het al heeft..
Hopen dat Suzanna de barbiepoppen nog niet heeft..
Ook al merk ik wel dat ze een beetje verwend zijn, ze krijgen alles wat ze willen en overal ligt speelgoed.
Er staat ook een piñata van een halve meter in de woonkamer, in de vorm van Winnie de Pooh.
Allemaal leuk, maar ik vermoed dus dat mijn cadeautjes niet erg bijzonder voor ze zullen zijn.. helaas.

Was ook mooi dom bezig bij de supermarkt joh, ik inpakpapier kopen.
Er lag een heel pakket en dan stond eronder 5,50 cordoba.
Ik dacht nog, goh dat is niet duur.
Kom ik bij de kassa, is het 99 cordoba!
Bleek dat ik een pakket het van iets van 18 papieren en dat ik per stuk moest betalen.. lekker dom.
Nou ja, nu heb ik wel vast inpak papier voor een bedank cadeautje als ik naar huis ga en voor leuke cadeautjes voor papa, mama, anouk en marcel!
Misschien hebben de oma's ook nog wel geluk en neem ik ook wat voor hun mee.. hihi.
Heb al een beetje een idee wat ik voor iedereen wil gaan kopen..

Verder heb ik niet veel meer te vertellen..
Ik had geloof ik in mijn vorige verslag al verteld dat ik iedereen steeds meer begin te missen en dat is eigenlijk nog steeds wel zo...
Alles word normaal en gewoon nu en dan heb ik ineens tijd om aan Nederland te denken.. soms beeld ik me dan even in dat ik in mijn eigen bedje lig.
Lukt niet echt maar het is te proberen!

Oja, nog wel een leuk iets.
Vanaf één november gaan we Salsa dansen!
Eerst vier lessen en dat voor 10 dollar.
Leuk toch?
Horen we er straks misschien ook een beetje bij, want echt iedereen kan hier Salsa dansen.
Denk dat ze er mee geboren zijn of zo..
Net als Nederlanders met schaatsen? Wat is het talent van Nederlanders eigenlijk?
Kan zo niet echt iets bedenken!
Maar ja, hier is het dus Salsa dansen.

Ik ga zo lekker CSI kijken, nog avond eten want het is net half 6 geweest en vanavond even een work out doen met Blogilates op youtube!
Leuk is dat joh, ik mis het sporten best wel en heb al een paar weken geen blogilates meer gedaan dus daar moet ik weer even mee gaan beginnen.
Dagelijks een kwartier en ik kom topfit weer thuis!

Nou ik ga nu maar eens stoppen, hebben jullie eigenlijk nog vragen of zo over dingen hier?
Laat maar weten! hihi.
Ik zal binnenkort foto's gaan maken van het ziekenhuis.
Die heb ik ook nodig voor mijn eind opdracht, een presentatie voor in totaal 100 mensen, dus dan upload ik ze hier ook wel even.
Zou me best voor kunnen stellen dat jullie nieuwsgierig zijn naar hoe het eruit ziet hier!

Nou, tot snel!
Maandag is het nog twee maanden.
Ben eigenlijk al over de helft, over twee maanden lig ik al lekker op Corn Island vakantie te houden, maar over maandag over twee maanden ben ik nu naar huis aan het vliegen!

oh en manon, bedankt voor zes dezelfde reacties!
dat waardeer ik echt enorm.
grapje hoor, vind het super leuk dat je zo'n trouwe lezer bent :D

Tot de volgende keer, of tot op skype of facebook.
Liefs. xxxxxxxx

  • 19 Oktober 2012 - 10:32

    Mam:

    Ik wist natuurlijk alles al door skype en FB, maar het was toch weer leuk om te lezen. Wij missen jou ook hoor!
    xxxx

  • 19 Oktober 2012 - 10:32

    Mam:

    Ik wist natuurlijk alles al door skype en FB, maar het was toch weer leuk om te lezen. Wij missen jou ook hoor!
    xxxx

  • 23 Oktober 2012 - 16:01

    Heidi:

    Hoi Jolien, het was weer leuk om je verslagen te lezen. Ben blij te horen dat het goed met je gaat, af en toe een dipje is helemaal niet erg. Moet wel heel spannend zijn om de operatie's van zo dichtbij mee te maken. Heel veel succes verder.
    groetjes Heidi

  • 02 November 2012 - 15:00

    Manon:

    Haha dank je dat je mij ook ff noemt in je verhaal!
    die 6 reacties ging echt per ongeluk wordt tijd voor een nieuwe computer ;)

    xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

Actief sinds 02 Juli 2012
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 10575

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2012 - 22 December 2012

Nicaragua; een droom die waarheid word!

Landen bezocht: