Alweer bijna een week in Nicaragua! - Reisverslag uit León, Nicaragua van Jolien Brink - WaarBenJij.nu Alweer bijna een week in Nicaragua! - Reisverslag uit León, Nicaragua van Jolien Brink - WaarBenJij.nu

Alweer bijna een week in Nicaragua!

Blijf op de hoogte en volg Jolien

30 Augustus 2012 | Nicaragua, León

Ik vind het maar amper te geloven dat ik al bijna een week in Nicaragua ben!!
De dagen zijn voorbij gevlogen, helemaal nu ik al vier Spaanse lessen heb gehad.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo blij ben met mijn leraar Spaans, hij komt een beetje te dicht bij en moet elke keer weer even mijn arm aanraken, overdreven vaak zeggen dat ik hem het moet vertellen als ik problemen heb en zeggen dat hij mijn gastgezin wil bezoeken om te zien of ik het wel goed heb.
Toen hij gisteren vroeg of ik een vriendje heb in Nederland heb ik maar heel hard JA geroepen, leugentje om bestwil noem je dat!
Vandaag moest hij twee uur lang hier thuis les geven, geen idee waarom, gelukkig zaten we gewoon in de woonkamer.
Mijn broertje, Eduardo, vond het maar al te leuk om hem steeds te verbeteren en alles beter te weten. Geweldig kind is het!
Toen we naar de taalschool liepen, had die leraar een of ander stom iets dat ik aan de binnenkant moest lopen want dat hoort zo, mannen aan de buitenkant ofzo. wat een bullshit, kan zelf heus wel normaal lopen hoor... maar ja dat heb ik niet gezegd natuurlijk, ben gewoon door gelopen.
Mijn broertje is echt een schat, hij begon er nu al over dat ie niet wist wat voor een kadootje hij voor me moet kopen als ik weer weg ga, zo lief!
Maar goed,
de Spaanse lessen zijn best wel zwaar, van 8 tot 12 op de pauze na non stop grammatica en woorden te horen krijgen waarvan allemaal verwacht word dat je ze de volgende dag perfect uit je hoofd kent.
Elke vrijdag krijgen we een toets om te zien of het goed gaat, aangezien het nu Jueves (donderdag dus) is zou ik nu eigenlijk heel hard moeten leren, maar ik wou jullie eerst weer een verhaal vertellen over de laatste paar dagen!

Op straat heb ik een paar vreemde dingen gezien;
- een man die in een soort vensterbank ligt met een gat in zijn hoofd en arm, ligt zo'n beetje dood te bloeden en niemand doet er wat aan
- een vrouw die op de stoep gaat zitten, haar rok omhoog tilt en even gaat zitten plassen!
Zo vreemd is dat, ik bedoel in Nederland heb je ook heus wel zwervers, maar die liggen er echt niet zo bij als hier.
Schoenen zonder zolen, kleren met gaten en de hele dag op straat op een vuilniszak liggen slapen...
Toch best erg! ik ben zo enorm geneigd om ze dan wat geld te geven, ik snap eigenlijk ook niet waarom ik het niet doe...
Maar als ik er eenmaal aan begin kom ik er denk ik ook niet meer van af.

Woensdag hebben we de eerste tour van de taalschool, vapues, gehad.
Naar het strand! helaas waren we er al geweest, maar het was wel weer super leuk.
Het was enorm aan het waaien dus we mochten de zee ook niet in, daarom hebben we maar lekker walvis uitgehangen en enorme lol gehad.
Lekker op het strand een hamburger met patat gegeten, wat smaakte dat goed na al het rijst dat ik de laatste dagen vooral gehad heb!

Mijn gezin is trouwens nog steeds heel gezellig, je zou het gezicht van mijn "moeder"eens moeten zien als ik haar Spaans begrijp!
Zo leuk is dat, ze kijkt zo trots.
Gisteren moest ik haar vertellen dat ik niet thuis zou eten omdat ik naar het strand ging, dit had iedereen opgeschreven in het Spaans.
Toen ik het haar met briefje erbij vertelde moest ze heel hard lachen, maar vond het ook heel leuk dat ik het probeerde en zei dat het goed klonk!
Toch een goede motivatie om die vier weken nog even door te zetten, ook al vind ik mijn leraar een engerd en word ik al zenuwachtig als ik aan de toetsen denk!

Het is trouwens weer flink aan het regenen en onweren, de straten zullen ongetwijfeld weer onder water staan!
Hoop dat het ophoud als ik straks om, waarschijnlijk 9 uur ofzo, weer in slaap val!
Ik ga me nu maar eens aankleden, want ik zit nog steeds in mijn handdoek voor mijn ventilator omdat ik net een douche genomen heb.
Tijd om Spaans te gaan leren en proberen nog wat foto's te uploaden, maar met dit weer is de internet verbinding nogal slecht..

Adiooooooos.
xxxxx

  • 31 Augustus 2012 - 09:19

    Mams En Paps:

    He lieve Jolien,
    Wat weer een leuk verslag! We kunnen zo prachtig meeleven.
    Probeer je niet al te druk te maken over de leraar, begrijpen dat het lastig is hoor, maar ja je hebt het er helaas maar mee te doen. Ha ha hij wou natuurlijk even de macho uithangen door jou te "corrigeren" op de stoep. Wel lachen , maar ook eigenlijk slecht dat jouw "broertje" van 10 hem moet verbeteren ..... Luister maar goed naar Eduardo!
    Ja dat geld geven, we begrijpen jouw reactie, maar misschien moet je dat tegen het einde van je stage doen. Anders denken wij dat je er niet meer van af komt. En pas op voor knuffelende "lieve" jongens/kinderen, waarschijnlijk toch zakenrollertjes .... (denk maar eens aan het verhaal van paps in Barca)
    En meid als de toets niet goed mocht gaan, in de loop van de weken gaat het beter. Echt dan raak je er meer aan gewend. En zaterdag en zondag heb je er meer tijd voor. Lekker aan het strand rustig leren!
    Hmmmmm hamburger met patat! Wat kunnen wij ons voorstellen dat jou die gesmaakt heeft!
    Hier is het weer ook even wat minder, maar zou weer beter worden. Wel wat minder warm. Is ook beter voor paps in de tuin.
    Wij gaan nog even een kopje koffie drinken en dan even boodschappen etc. Heb misschien nog een oplossing voor het kijken van films. Laten we je nog weten.
    Liefs pap en mam!

  • 31 Augustus 2012 - 10:33

    Luuk Hoff:

    Hoi Jolien,
    Wat leuk om al jouw belevenissen te volgen. Wat een avontuur. Pas goed op jezelf!
    Gr. Luuk

  • 31 Augustus 2012 - 10:33

    Luuk Hoff:

    Hoi Jolien,
    Wat leuk om al jouw belevenissen te volgen. Wat een avontuur. Pas goed op jezelf!
    Gr. Luuk

  • 04 September 2012 - 18:56

    Oma Ina:

    He meissie,daar ben ik weer,terug van Belgie,was leuk en gezellig,maar ben nu uitgebust en zat van al dat lopen.Hoorde dat je weer een reisverslag had gemaakt dus direct achter de computer om te zien wat je weer te vertellen had.Wat vertellen betreft,je bent een journaliste in de dop hoor!Leuk meid,ga zo door.Vrijdag komt mama om te proberen skype bij mij te installeren en dan hoop ik je te zien en te horen.Zo niet dan stuur ik je wel een lange mail,liefs

    omas INA xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

Actief sinds 02 Juli 2012
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 10584

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2012 - 22 December 2012

Nicaragua; een droom die waarheid word!

Landen bezocht: