Wat een dag! - Reisverslag uit León, Nicaragua van Jolien Brink - WaarBenJij.nu Wat een dag! - Reisverslag uit León, Nicaragua van Jolien Brink - WaarBenJij.nu

Wat een dag!

Blijf op de hoogte en volg Jolien

05 September 2012 | Nicaragua, León

Serieus, wat een dag!!
Het begon tijdens de Spaanse les, waarop ik me al niet echt kon concentreren. Ik werd ineens duizelig, kreeg een heel vreemd gevoel en het voelde alsof iemand aan mijn stoel zat te trekken.
Ik kijk op van het papier waar ik op aan het schrijven was en zie iedereen in paniek rond kijken, de deuren en trillen helemaal en er blijkt een aardbeving te zijn!
Zo vreemd was dat.
Ook wel erg, want er was een docent met familie in Costa Rica waar echt een erge aardbeving was. Ik hoorde dat er zelf dooien zijn gevallen...
Nouja, de rest van de les verliep dus een beetje onrustig!
Toen gingen we naar Cerro Negro om de vulkaan te beklimmen en er weer af te glijden, zitten of staand
Heel heldhaftig koos ik voor staan," is net snowboarden!" dacht ik, mooi niet!
Een enorme klim, met super mooie uitzichten en heel veel foto's later was het tijd om weer naar beneden te gaan; ashboarden.
Iedereen om de beurt naar benden, toen het mijn beurt was kwam ik ten eerste al niet vooruit.
Toen dat eindelijk lukte kwam ik erachter dat mijn voeten niet in de bindingen pasten, het was namelijk een snowboard maar je moest er met je eigen schoenen op staan wat dus totaal niet lukte.
Uiteindelijk maar gaan zitten op het board en zo naar beneden gegleden!
Toen weer op naar huis, allemaal lekker zwart van het as en enorm uitkijkend naar een lekker verfrissende douche.
Zet je de douche aan en wil je er onder gaan staan, valt de stroom uit!
Heb een kwartier moeten wachten maar toen kon ik eindelijk het vulkaan van me afspoelen.
Daarna ging ik eten, en ik kreeg gewoon kipnuggets! wat was dat lekker zeg, wel met rijst natuurlijk en helaas weer tomaten die ik hier altijd krijg en eigenlijk niet lekker vind.
Maar ik heb heel braaf alles opgegeten!
Ik kreeg er zelfs wat mayo bij, haha.
Nou, ik vind dat ik vandaag wel genoeg dingen heb meegemaakt die je niet snel tegen komt thuis!
De foto's komen natuurlijk nog, ik heb er zelf een paar en er staan nog wat op andere camera's en ik heb geen idee wanneer de foto's naar elkaar door gestuurd worden dus hebben jullie nog eventjes geduld? dankjewel!

Eens even denken wat ik deze week nog meer heb meegemaakt...

Oh, ik weet al wat!
Zondag (2 sept) ging ik met 4 andere meiden naar het strand, deze keer een andere dan waar we normaal heen gaan.
Twee van hun waren vast gegaan dus wij met zijn drieën in een taxi "pona loya alstublieft?" ja, dat wist ie wil te vinden.
Helaas zette hij ons 3km te ver af en waren we nogal verdwaald.
Wij rondlopen, ondertussen bellen met de andere twee, en vragen aan mensen op straat waar we heen moeten.
Ligt er een dooie slang van minstens een meter midden op straat!
De kop lag er half naast en de darmen staken uit, super vies, maar ik kon het niet laten om er even een foto van te maken..
Eindelijk, na een barre tocht, aangekomen op het strand.
Enorme golven die je echt met volle kracht weg duwden en zo vreselijk hoog, niet normaal!
Het was in ieder geval wel een hele leuke dag, tot een vieze nicaraguaan een foto van mijn en een ander meisjes besloot kont te maken.
Dat konden we dus absoluut niet waarderen en zeiden er wat van, maar zijn excuus was "jullie zijn mooi en bijzonder voor ons, dus als jullie in een bikini rond gaan lopen wil ik graag een foto maken"
Nou lekker dan, als onze konten straks maar niet op billboards verspreid staan...
Verder niet heel veel andere dingen mee gemaakt deze week.
Vandaag was toch echt de meest bijzondere dag!
Helaas word het nu tijd voor mij om nog even bezig te gaan met Spaans, dus tijdens het uploaden van de foto's wat echt eeuwen duurt kan ik dat mooi doen!
Ik kijk trouwens wel enorm uit naar stage, het Spaans moet ik gewoon leren maar het is toch eigenlijk best wel heel saai.
En vooral veel.
Ik kreeg gisteren ongeveer 50 werkwoorden, en toen verwachtten ze dat ik die vandaag allemaal wel uit mijn hoofd ken!
Nou, sorry hoor, dat ik al die grammatica niet binnen een week zo op kan noemen.
Zo, dat was mijn frustratie die er even uit moest!
Ga nu echt stoppen.
Adios lieve mensen,
en mama maak je geen zorgen hoor, alles is hier weer helemaal rustig!
Tot snel.
xxxxxxx
ps. heb vrijdag een skype date met oma ina! al jaloers??

  • 06 September 2012 - 18:27

    Mums:

    Pfh wat een verslag. Ik zat wel in de stress lieverd.. gelukkig komt het goed!xxxxxx

  • 06 September 2012 - 19:40

    Paps:

    Blij dat alles weer rustig is. Super verslag weer. Ik maak nog niet de helft mee wat jij allemaal mee maakt.
    Love you xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

Actief sinds 02 Juli 2012
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 10582

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2012 - 22 December 2012

Nicaragua; een droom die waarheid word!

Landen bezocht: