Alweer bijna drie weken voorbij.. - Reisverslag uit León, Nicaragua van Jolien Brink - WaarBenJij.nu Alweer bijna drie weken voorbij.. - Reisverslag uit León, Nicaragua van Jolien Brink - WaarBenJij.nu

Alweer bijna drie weken voorbij..

Blijf op de hoogte en volg Jolien

12 September 2012 | Nicaragua, León

Heerlijk fris gedouched zit ik er klaar voor om weer een reisverslag voor jullie te schrijven.
Ik heb vandaag namelijk een hele "leuke" exursie gehad!
Nouja, leuke tussen aanhalingstekens want het dropje waar we geweest zijn was heel arm en dat is natuurlijk helemaal niet leuk, maar het was wel heel "leuk" om een keer te zien!

We gingen eerst kijken bij modder dat helemaal aan het koken was, echt zo vreemd om te zien.
Het was echt ontzettend warm en stonk verschrikkelijk naar rotte eieren maar wel leuk.
Er liep daar een groep kinderen rond die je dingetjes gaven gemaakt van de klei uit de modderpoel, je hoefde ze geen geld te geven maar ik kon de verleiding toch echt niet weerstaan.
7 cordoba, als je nagaat dat 30 cordoba een euro is snap je vast wel dat ik dat jongentje met de lieve bruine oogjes wat geld gaf.
Dat jongentje liep trouwens de hele excursie met ons mee, naar de modderpoel en daarna naar de tortilla's.
Geen idee waarom, maar hij was totaal niet vervelend. Juist heel leuk!

Na de modderpoel liepen we door het dorpje, toen voelde ik me toch echt even heel gelukkig met mijn leven in Nederland!
Het was echt een beetje zo'n dorp dat je ook op tv ziet, maar het schijnt dat je hier beter arm kan zijn in een dorp dan in een grote stad.
Deze mensen hebben namelijk wel genoeg eten om van te kunnen leven!
Het tortilla's maken was wel leuk, maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het niet erg bijzonder vond..
Ik koop ze liever in de winkel, of nou ja.. Ik laat mama ze liever kopen in de winkel! (grapje mam, leuk hé?)
Yo soy una turista.
Zo voelde ik me echt even toen we foto's maakten van de ontzettend schattige kinderen!
Die foto's komen natuurlijk bij dit reisverslag want dit mogen jullie niet missen.

Vandaag was ook de dag dat we op de helft waren met de Spaanse lessen, ik merk wel dat ik steeds meer dingen al begrijp maar het praten is nog een beetje moeilijk.
Waarschijnlijk ook doordat ik de hele tijd de vreemde neiging heb om Duits te gaan praten!
Als iemand begrijpt hoe dat komt, leg het me dan uit alstublieft?
Hartelijk dank.
Maar goed, zoals ik volgens mij wel al eens verteld heb, hebben we elke vrijdag een toets.
Op de vorige twee toetsen heb ik een 8,2 en een 9,2 gehaald.
Vrijdag wou ik voor een 10 gaan, maar nu ik weet waar het over gaat ben ik bang dat het zeer moeilijk gaat worden.
Ach met een 8 ben ik ook blij, maar voor lager doe ik het niet hoor!

Over twee weken gaan we de stage plekken bezoeken, daar heb ik zo vreselijk veel zin in!
Ik kijk er echt naar uit om stage te gaan lopen, al helemaal omdat het mijn eerste stage in een echt ziekenhuis is.
Nou ja, voor Nicaraguaanse begrippen echt. Nederlanders zouden er niet graag heen gaan denk ik.
Ik heb trouwens geen idee hoe lang mijn verhaal aan het worden is omdat het schermpje van mijn verhaal heel klein is..
Als het saai word moeten jullie het zeggen hoor!
Maar dat heeft geen zin, want ik hoor het niet dus ik ga lekker door met onzin vertellen.

Ik wil namelijk graag even aandacht besteden aan mijn aller grootste frustratie hier.
Muggen.
(en de irritante fluitende en roepen de mannen, die schaamteloos met je "flirten" maar dat hoor ik al bijna niet meer)
Serieus, ik heb gisteren mijn muggenbulten geteld en het waren er 25.
Ondertussen zijn het er waarschijnlijk 30 omdat mijn klamboe besloot me in de steek te laten en naar beneden te vallen.
De deet van de etos is geen aanrader want die werkt dus niet, en de off! spray die ik hier in de supermarkt gehaald heb..
Daar kan ik nog niet over oordelen want die heb ik nog maar één nacht gebruikt, maar wel zo veel mee gespoten dat ik mezelf bijna vergaste.

Ik denk dat ik mijn verhaal maar eens moet gaan overlezen want ik vertel echt veel onzin en volgens mij vertel ik ook heel veel dubbel...
Oh, valt mee!
Ik ben wel al weer vergeten wat ik nog meer wou vertellen maar als ik even een paar minuutjes wacht bedenk ik het me zo weer!
Hmm, balen ik kan het niet meer bedenken, maar ik heb nog wel wat anders leuks om te vertellen.
De laatste week hebben we namelijk vakantie, en het is nu officieel geregeld dat Corn Island geboekt word voor die vijf dagen!!!
Daar heb ik nu al zo veel zin in, google het maar eens, dan snap je wel waarom!
We moeten daardoor wel een week eerder afscheid nemen van onze familie, want vanuit Corn Island vliegen we terug naar Managua, daar overnachten we en de volgende dag vliegen we terug naar Nederland.

Heimwee heb ik trouwens nog totaal geen last van, ook al heb ik af en toe wel even een klein dipje.
Ik heb het hier echt ontzettend leuk, maar ik mis toch echt af en toe die kleine dingetjes.
Een warme douche, een normaal broodje met pindakaas of honing en niet te geloven dat ik dit ga zeggen maar stiekem mis ik toch ook af en toe een knuffel van papa of mama!
Ik wil nog lang niet naar huis, maar als ik denk aan 23 december word ik toch wel heel blij omdat ik iedereen dan weer in real life kan zien!

Ah, shit terwijl ik dit allemaal zit te typen ligt mijn internet er weer eens uit, eens even kijken of ik het kan fixen en dan maar snel dit reisverslag opslaan en beginnen met foto's uploaden.
Terwijl ik heel goed voor Spaans leer natuurlijk.

Ik hoop dat het weer interessant was om te lezen,
Wie lezen dit eigenlijk allemaal? Steek je vinger op!!
oké, slechte grap.

Tot snel allemaal!
Adios amigos.
xxxxxxx

  • 13 September 2012 - 08:56

    Papa:

    Nou Jolien, ik mis jou knuffels ook hoor. Skype is super maar kan niet op tegen een echte knuffel.
    Super blij dat het zo goed gaat. Volhouden met die mooie cijfers. Misschien voor jou een geruststelling, ik heb ook een muggebult

  • 13 September 2012 - 20:25

    Petra:

    Ik steek mijn vinger op!!!!! Ik lees alle verslagen die je schrijft hoor!!

  • 14 September 2012 - 12:57

    Mammie:

    Wat heb je het allemaal weer mooi beschreven, ECHT! Mocht je ooit naast een baan als verpleegkundige nog iets anders willen doen, kun je altijd nog gaan schrijven (typen dan). Zo te horen moet je broertje een poosje bij jou komen eten, dan vindt hij vast meer dingen lekker ;-).
    Nou ik mis het ook om jou te knuffelen en een knuffel terug te krijgen .... Oooooooooh ik spaar ze allemaal op en dan kan ik je de gehele kerstvakantie knuffelen ..... haha dan wil je zeker graag weer terug naar Leon ...
    Succes moet je toets en meer dan je best kun je niet doen! Liefs van mammie! xxx

  • 14 September 2012 - 15:02

    Oma INA:

    Ik steek mijn vinger samen met Petra op,ja je denkt toch niet dat ik ook maar 1verslkag van je wil missen?En net als die andere verslagen is deze ook weer echt leuk,je doet het goed hoor.Wat een leuk joch had je daar bij je,ik denk dat hij erg van jou gecharmeerd was,daarom bleef hij ook steeds bij jou.Terwijl ik dit zit te typen is het buiten vreselijk weer,het giet buiten,maar ze zeggen dat het zondag weer mooi zou worden.Is het bij jullie nog steeds lekker warm?Ik zie met veel plezier weer uit naar je volgende verslag,liefs oma INA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

Actief sinds 02 Juli 2012
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 10588

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2012 - 22 December 2012

Nicaragua; een droom die waarheid word!

Landen bezocht: